JA AKO ŠTUDENT

Keď sa pozriem na seba ako píšem poznámky, rôzne zápisky a snažím sa ich organizovať, vyzerá to asi ako chaos. Priznám sa, že oceán rôznych elektronických zdrojov a nástrojov pre prácu s nimi, mi robia trocha problém.

Najviac som zvyknutý na klasiku, papier a pero. Tento semester som si založil k jednotlivým predmetom samostatný zošit (s nádejou, že mi uľahčia učenie), kde si píšem poznámky z výkladov na prednáškach. Ale to pre prácu v elektronickom prostredí nestačí.

Pre poznámky ďalej používam Word a Google Docs. Word pre svoje vlastné výtvory, napríklad esej, článok alebo inú prácu, ktorú musím odovzdať elektronicky. Google Docs v prípade, ak chcem môj text zdieľať s ostatnými. Pre rýchle a jednoduché zaznamenanie myšlienok niekedy používam obyčajný Poznámkový blok vo Windowse. Posledný program ,ktorý často využívam vo svojom štúdiu, je Acrobat Reader DC. Čítam v ňom elektronické štúdijné materiály.

Priznám sa, že náčrtky si nerobím vôbec, väčšina znalostí na našom obore mi príde moc abstraktná. Ale je pravda, že zatiaľ som si neskúsil nejaké koncepty graficky načrtnúť, čo by som vlastne mohol skúsiť.

Ďalšia prácu s poznámkami je ich organizácia. Vytváram si v počítači súbory k jednotlivým predmetom a lekciám, vkladám do nich učebné materiály, svoje poznámky a úkoly. Niekedy však cítim, že poznámky z niekoľkých dokumentov potrebujem kvôli prehľadnosti spojiť do jedného celku.

JA AKO BUDÚCI TÚTOR

Uvedomujem si, že môj spôsob práce s poznnámkami nie je pre elektronické, ale predovšetkým online prostredie úplne vyhovujúci. Asi si to vyžaduje organizovanejší prístup. Pre tútorovanie by som určite ďalej používal spomínané nástroje, ale naučil sa s nimi efektívnejšie pracovať. Nepridával by som množstvo ďalších nástrojov, pretože mám rád jednoduchosť. Ako nástroj pre myšlienkové mapy vyskúšam Coogle (využíva ho väčšina spolužiakov) a pre poznámkovanie a zvýrazňovanie Acrobat Reader DC.

Čítal som si články od spolužiakov, niektorí majú používanie nástrojov systematické a prehľadné. Budem sa od nich inšpirovať 🙂