Rozdelenie učiteľov v spojitosti so vzdelávacími technológiami na technooptimistov a technopesimistov je zastaralé. Americký doktorand Kenneth E. Graves predstavil vo svojom výskume nové rozdelenie. Analyzoval dáta o používaní vzdelávacích technológií učiteľmi na amerických verejných školách a na základe výsledkov rozdelil učiteľov do 4 skupín:

1.Schopní: ochotní používať akúkoľvek technológiu.

2.Odporci: jednoznačné odmietanie technológií.

3.Prezentéri: technológie nahradzujú klasická tabuľu.

4.Overovači. automatické hodnotenie výsledkov žiakov prostredníctvom softvéru.

Podľa Bořivoje Brdičku môžu tieto výsledky viesť k lepšej príprave učiteľov. Zaujímavé je však zistenie, že učitelia-overovači používajú technológie iba na uľahčenie svojej práce. To nevedie k postupu v Bloomovej taxonómií cieľov. Práve na to by sa malo dať pozor pri zavádzaní technológií do vyučovania.

Záverom je, že technológie môžu byť pri vzdelávaní používané rôznymi spôsobmi, preto je potrebné dávať pozor na to, aby toto používanie viedlo k lepším výsledkom študentov.

ZDROJ

BRDIČKA, Bořivoj. Typy učitelů z pohledu vzdělávacích technologií. Metodický portál RVP [online]. 2019 [cit. 2020-12-13]. Dostupné z: https://spomocnik.rvp.cz/clanek/22103/TYPY-UCITELU-Z-POHLEDU-VZDELAVACICH-TECHNOLOGII.html?print=1